maandag 19 januari 2015

social-media sites

iDJ

Een paar social-media sites waar ik veel gebruik van maak zijn Twitter, Facebook, Instagram en YouTube. Waarom, hoe en wanneer gebruik ik ze?
Ik vind het erg leuk om mensen om mij heen op de hoogte te houden van wat mij bezig houd.
Als ik bijvoorbeeld een leuk dagje met vriendinnen weg ga, deel ik dat op Facebook.
Regelmatig plaats ik ook een foto op Instagram. Bijvoorbeeld van een leuk moment met vriendinnen en familie of een foto van een mooie plek waar ik ben geweest.
Op Twitter zet ik af en toe een 'tweet' als ik iets leuks mee heb gemaakt.

Er zijn ook een paar dingen die je beter niet op social-media sites kan plaatsen. Een voorbeeld daarvan is wanneer je precies op vakantie gaat. Zo is het makkelijk voor inbrekers om snel in jou huis te komen, want er is dan toch vaak niemand thuis.

Ook is het zeker niet verstandig om foto's van jezelf in bikini te plaatsten op een social-media site waar je gebruik van maakt. Als andere mensen het ook liken krijgen vrienden van hun dat ook vaak automatisch te zien ook al is dat niet de bedoeling. Zelf plaats ik dit soort foto's nooit op social-media sites en ik vertel ook nooit wanneer ik precies op vakantie ga. Als ik van vakantie terug kom plaats ik wel is een leuke foto. Ik maak vaak van deze apps gebruik via mijn smartphone.
Dan kan je altijd iets snel plaatsen en krijg je vaak ook een reactie van vrienden en familie.

CuteDrop

Ik heb alles op mijn social-media site op 'mijn vrienden' staan voor de zekerheid. Daardoor is er ook heel weinig te vinden over mij op internet. Verder heb ik ook alles afgeschermd staan voor mensen van buitenaf. Je kan nooit garanderen dat andere mensen het nooit zullen zien, daarom moet je goed nadenken voordat je iets plaatst.
Eenmaal op het internet is voor altijd op het internet. Je krijgt het er niet zomaar weer van af.

Ik ben best wel onzichtbaar op social-media sites en redelijk op de achtergrond. Ik volg alleen de mensen die ik echt goed of redelijk goed ken en dat geld ook voor andersom.
-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten